חסמים לרכישה באתרי מסחר אלקטרוני

חסמים לרכישה באתרי מסחר אלקטרוני

ב. כדי למנוע שימוש לרעה במספרי כרטיסי אשראי אשר נגנבו משרתים או מהפיצריה השכונתית , חלה כיום חובה על כל אתרי האינטרנט לבקש מהצרכן גם את שלושת ספרות הבטחון המוטבעות בגב הכרטיס הנקראות CVV 2 .
ונאסר על הסוחר לשמור ספרות אלו !
הדבר נותן בטחון מלא מפני שימוש לרעה במספרי כרטיסי אשראי אשר יכולים להיות זמינים לעובדי תחנת הדלק, לקופאית בסופר , למוכר בחנות או להאקר אשר פרץ למסד נתונים כלשהו.

ג. ההגנה האחרונה והחשובה ביותר היא החוק ונהלי חברות האשראי המתבססים עליו ,
חוק כרטיסי חיוב , התשנ"ו 1986 , נותן הגנה מלאה לצרכן בפני שימוש לרעה בכרטיסו
ומעמיד דווקא את הסוחר במצב בו הוא מסכן את כספו!
עפ"י החוק עסקה אינטרנטית כמו גם עסקה טלפונית , היא עסקה במסמך חסר.
עסקה בה לא הועבר כרטיס בשפתיים אלקטרוניות , לא הציג הצרכן את הכרטיס בפני
הסוחר ולא חתם בפניו.
"חויב לקוח לשלם את תמורתה של עסקה במסמך חסר, והודיע למנפיק, תוך שלושים ימים מיום שנמסרה הודעת המנפיק על החיוב שהוא לא ביצע את העסקה או שפרטי המסמך הושלמו שלא בסכום שבו התחייב הלקוח, ישיב לו המנפיק את סכום החיוב בערכו ביום החיוב " (לשון החוק)
בפועל הודעת הצרכן לחברת האשראי על התכחשותו לעסקה , תגרום לזיכוי מיידי של
חשבון הבנק שלו ולחיוב מיידי של חשבון הבנק של הסוחר במלוא סכום ההתכחשות.

לסיכום :שימוש לרעה בכרטיסי אשראי נעשה גם בעולם הפיזי ובהייקפים גדולים יותר משמעותית מהעולם האינטרנטי הוירטואלי ובעולם האינטרנטי קמו לצרכן הגנות רבות יותר!

החשש מאי קבלת המוצר כלל או מקבלת מוצר שונה או באיכות ירודה

לצרכן יש הגנות טובות באם לא יקבל את המוצר שהזמין או שיקבל מוצר שונה
או באיכות ירודה:
א.סעיף14 בחוק הגנת הצרכן דן בעסקאות מכר מרחוק וקובע
ניתן לבטל עסקה בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר.
במקרה של ביטול עקב פגם או אי התאמה בין המוצר או השרות לפרטים שנמסרו לצרכן
יחזיר הסוחר לצרכן את כספו בתוך 14 יום מיום קבלת הודעת הביטול.
ב. גם במקרה בו לא התקבל המוצר כלל ניתן לבטל את החיוב בחברת האשראי בגין
כשלון תמורה.

לסיכום :כאשר רוכשים בחנות פיזית ההגנות מאי קבלת המוצר כלל או מקבלת מוצר שונה או באיכות ירודה העומדות לצרכן נחותות מאשר בעסקת מכר מרחוק.

מועדי האספקה מול האלטרנטיבה
זהו לדעתי חסם אשר רק אתרי מסחר אלקטרוני אמינים וזריזים יוכלו להתמודד איתו.
הצרכן ישקול אם לרכוש את המוצר באתר או לרוץ לחנות הקרובה למשש לשלם ולקחת.
גם למחיר המוזל לכאורה באתר לא יהיה יתרון אם יסכים הצרכן לשלם מעט יותר או לדרוש מהמוכר להשוות את המחיר למחיר באתר.
זמן = כסף
הצרכן הנבון אשר ירכוש באתר אמין אשר יספק את הרכישה תוך יום אחד או תוך שעות בודדות , ילמד להעריך את היתרונות הרבים ברכישה באתר , את היות האתר פתוח 24 שעות ביממה , את היכולת לרכוש בנחת ולא תחת לחץ של איש מכירות , את היכולת לעיין בהזמנות קודמות , את היכולת להשוות מוצרים ומחירים בקלות באתר ובאתרים אחרים.

לסיכום :ככל שישכילו בעלי האתרים לתת מיידע מקיף ואמין על המוצר , לספקו במהירות ובזמן המובטח כך יחזרו הקונים וירכשו באותו האתר ואף ימליצו עליו בפני מכריהם.

מאת אלי זילבר  

התרשמתם? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם :