סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט

סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט

לדוגמא: חברת אמזון בכל רגע נתון מציגה לגולשים מוצרים שאמורים לעניין אותם וברוב הפעמים הם צודקים. במקרה של בחירת מוצר, אמזון יודעת להציג למשתמש מוצרים שמתאימים למוצר או מוצרים שנקנו ביחד עם המוצר שבחר וכך מגדילים את המכירות באתר.

שוק הסליקה בעולם
שוק הסליקה מפותח מאוד וכיום ניתן להתחיל לסלוק תוך דקות. פייפל אחת החברות הגדולות בתחום, החלה את דרכה כחברה טכנולוגית הנותנת שירותי ארנק אלקטרוני מאובטח באינטרנט. כלומר, הלקוח יכול להכניס כסף לחשבון שלו ולשלם ע"י יוזר וסיסמא באתרים התומכים בפייפל וכך לא לתת את הכרטיס אשראי שלו לאתרים רבים באינטרנט. כמובן שפייפל יצרה שוק אדיר ולכן נקנתה ע"י חברת EBAY בסכום לא מבוטל.
חברת פייפל נותנת שירותים בעיקר לשוק האמריקאי ולמספר ארצות באירופה. לישראלים חברת פייפל אינה נותנת את כל השירותים ולפעמים גם לא יהיה ניתן להוציא את הכסף מאותו ארנק מכיוון שהבעלים הוא ישראלי ולא אזרח אמריקאי.

שוק הסליקה בישראל
שוק הסליקה בישראל הינו שוק תחרותי מאוד בשרותי הסליקה הבסיסיים, אולם הוא נמצא עדיין בצעדים הראשוניים שלו יחסית להתפתחויות העולמיות ככל שמדובר באינטרנט.
גודלו ובידולו של השוק מציב מספר הזדמנויות ייחודיות המחייבות התייחסות שונה מבחינה עיסקית וטכנולוגית.
כשבוחרים גוף לסליקה בישראל יש לבדוק מה הצרכים שיש.
- שירות ותמיכה 7\24
- מערכת אחורית לשליטה (BACK OFFICE): מערכת המאפשרת שליטה על כל הפעולות של הסוחר ואף לחייב את הלקוח ע"י טרמינל באינטרנט.
- מערכת גיבוי למערך העסקאות: מערכת המגבה את כל מערך ההזמנות והתשלומים של הסוחר, כך שכל המידע יהיה נגיש. בנוסף המערכת מגבה ושומרת את המידע למשך שנים כך שתמיד יהיה אפשר לבדוק עסקאות שבוצעו לפני מספר שנים.
- אפשרות לתשלומים: ניתן לשלם בתשלום אחד או במספר תשלומים.
- ניהול מנויים: ניהול מנויים בקלות והצעת מודלים עסקיים חדשניים כדי למשוך כמות גדולה של קהל לעסק. ניתן להציע ניהול מלא של מנויים הכולל: קופונים, הנחה ותקופת ניסיון של המשתמשים לצורך שמירת קהל הלקוחות של העסק שלך.
מנויים יכולים להיות מושעים או להתחדש ע"י הסוחר או המשתמש עצמו. הצרכנים יכולים לצפות בפרטי המנויים שלהם ואף לראות אפשרויות מנוי אחרות, קניית מנוי חדש או להאריך מנוי קיים. על ידי יישום מנוע לניהול המנויים, סוחרים באינטרנט יכולים להיות יעד טוב למשתמשים המעדיפים מוצר במחיר קבוע כמו: מנויים לעיתונים, מגזינים ווידיאו.
מודל המנויים מאפשר תמריצים להרשמה כגון: תירשם כמנוי ל- 12 חודשים וקבל חודש במתנה או קבל שבועיים חינם בהרשמה ל- 6 חודשים. בסיום זמן המנוי המערכת תודיע למנוי באופן אוטומטי על סיום המנוי ותציע להם את אופציות לחידוש המנוי.
- תשלומים זעירים (micro payments): ניתן לאפשר סליקת תשלומים זעירים לצורך עזרה במכירת מוצרים או תכנים בעלי תג מחיר נמוך בעלויות סליקה מתאימות וכך לאפשר ללקוחות שלך לקנות תוכן או מוצר בכל רמת מחירים.

בנוסף ניתן בעזרת שירות התשלומים הזעירים (Micro Payments) להציע מוצרים או תכנים אשר עלותם מתחת לדולר (5 שקלים) ועדיין להמשיך להינות מתעריפי סליקה נמוכים.
- ניהול וחלוקת תמלוגים: שרותי הסליקה\גבייה כוללים מודל ניהול וחלוקת תמלוגים\עמלות בין בעל התוכן לבין המפיצים (affiliates) והספקים. העמלות הנגזרות מכל טרנזקציה מחולקות בין כל המפיצים (affiliates) או הספקים על פי חוקים שהוגדרו בחשבון. במקרה של החזר כספי (refunds) המערכת יודעת לאסוף את הכספים מכל המפיצים (affiliates) והספקים. לכל אחד מהמפיצים (affiliates) או הספקים יש נגישות למערכת הדיווח של פייקארד בו הוא מקבל גישה למערכת המאפשרת לו מעקב אחרי ביצועי המכירות הרלוונטיות לגביו, והעמלות שנצברו לזכותו או שולמו לו בעבר.
המערכת יכולה לתמוך בחלוקת עמלות בין הסוחר לבין השותף לתוכן. אמנים אשר יש להם זכות על תוכן דיגיטלי מסויים (תמונה,שיר ועוד...) יקבלו על כל טרנזקציה את החלק השייך להם בעמלות ממכירת התוכן (תמונה,שיר ועוד...).
את חלוקת התמלוגים\עמלות ניתן לקבוע כעמלה קבועה (חצי שקל לשיר...) או כאחוז מהעיסקה (15% מכל טרנזקציה), או קומבינציה של השניים. המערכת יכולה להתריע למנהל המערכת במקרה ויותר מ- 100% של העיסקה חולקה בין השותפים.
- חשבוניות: ניתן לקבל חשבוניות בזמן אמת בגמר הסליקה.
- קופונים: ניתן לחלק קופונים במיילים וכך לתת הנחות למוצרים הנמכרים בחנות.
- ניהול סיכונים והונאות: מניעת הונאה זהו שירות החשוב מאוד למסחר באינטרנט מכיוון שכל סוחר מסתכן בכל עיסקה אשר יש סיכון שעלות המוצר תיפול עליו בנוסף לקנס שהוא עלול לקבל מחברות כרטיסי האשראי.
חברת פייקארד מציעה מודול ניהול סיכונים והונאות אשר עוזר בחסימת עסקאות שמקורם בהונאה וכוללת מגוון פילטרים העוזרים בחסימת הונאות.
מערכת פייקארד מציעה מגוון רמות חסימת הונאות, מחסימת משמשים מרשימה שחורה (מחברות כרטיסי אשראי) וחסימה אישית של משתמשים ועד להגנה מתקדמת והונאות:
? פילטרים אשר מפקח בזמן אמת על פעילויות משתמש (ע"י שם ומשתמש...) כרטיס אשראי או כתובות IP .
? משתמש מסויים מרשימה לבנה (משתמש שלא עשה בעיות בעבר.
? לחברת פייקארד קיים בסיס נתונים גדול מאוד המקיף רשימות שחורות ולבנות בשוק הישראלי.
? הקטנת הסיכונים לכל עיסקה ע"י מערכת האלגוריתמים והפילטרים של חברת פייקארד.
- ארנק אלקטרוני: תשלום ע"י יוזר וסיסמא, מסחר מאדם לאדם (לוחות יד שניה, תרומות וכו)
,שיתוף גולשים בהכנסות מפרסום, מערכת הקופונים אשר תומכת בפעילויות שיווקיות ועוד...
שוק הסליקה בישראל הינו שוק תחרותי מאוד בשרותי הסליקה הבסיסיים, אולם הוא נמצא עדיין בצעדים הראשוניים שלו יחסית להתפתחויות העולמיות ככל שמדובר באינטרנט
גודלו ובידולו של השוק מציב מספר הזדמנויות ייחודיות המחייבות התייחסות שונה, עיסקית טכנולוגית, מהמקובל בעולם
יותר מכך, עדיין לא סומן הזוכה במשבצת הארנק האלקטרוני הישראלי. אותו מכשיר שיאפשר לכל אזרח ישראלי לנהל את היישות האינטרנטית שלו, ובכלל זה ביצוע של תשלומים ואף קבלת כסף.
החברה המובילה בתחום זה בשוק הישראלי היא חברת פייקארד המציעה שירות הדומה לשירות שאותו מציעה חברת פייפל, אך סגור לשוק הישראלי.
הכותב הינו מנהל פיתוח עסקי ומכירות בחברת פייקארד המפעילה ארנק אלקטרוני המאשפר סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט בצורה מאובטחת המתאים גם לעסקים קטנים.

מאת יניב פרסלר  

התרשמתם? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם :