כן, גם אתה ממותג !

כן, גם אתה ממותג !

מהו מיתוג?
מותג הוא הבטחה ללקוח, שאנו מממשים אותה. לדוגמה: וולבו- בטיחות, רולקס-יקר, BMW- חווית נהיגה, ואתה מה ?!
מיתוג עצמי הוא למעשה "האריזה" החיצונית שלנו, הוא יוצר זהות אישית ומביא לידי ביטוי נקודות חזקות, ערכים ותכונות שאנו נולדים עמן ומסגלים לעצמנו.
מיתוג אישי הוא בעצם ההבטחה והאמירה שלנו לעולם, "הרוח" שאנו מביאים איתנו כשאנו נכנסים לחדר, כמו שאפרים שמיר אמר "כריזמה באה עם הגוף, לא עם החולצה".
הדימוי החיצוני והמיתוג שאנו בוחרים לעצמנו קובע את השדרים שאנו מקרינים החוצה אל אנשים, בני-זוג, משפחה, חברים ועמיתים לעבודה. 
במשפחה למשל, יש את האח החכם, השני שעוזר תמיד, השלישי המצליח, יש את הרכלנית וכיו"ב ומה אתה ?!
ככל שאתה מזוהה כבעל מומחיות או יכולות מסוימות, גדול יותר הסיכוי שתעלה בדעתם של אנשים שמחפשים מישהו כזה. זו המשמעות של מיתוג עצמי.

המותג שאני רוצה להיות, המיתוג הרצוי
שאל את עצמך: 
כשישאלו מי אני, מה הייתי רוצה שיאמרו עליי ?
מה הבידול שלי ? מה הקול המיוחד שלי ?
איזו מילה אני רוצה להשאיר בעולם ?

המותג שאני, המיתוג המצוי
"בכל מקום שתלך אליו, שם תהיה" (פתגם בודהיסטי)
כשבודקים מותג, עושים סקר ושואלים מהם הערכים והתכונות של המוצר, הצוות, הבנק, החברה או האיש הזה. מתוך הנחה שהאנשים מהווים מעין תמונת מראה למי שאתה באמת.
כשאשאל את הסובבים אותך - משפחה, לקוחות, מעסיקים, חברים ושכנים - מי אתה, מה יאמרו ? מה התכונות והערכים שתקבל ?

הפער בין המצוי לרצוי
במידה ואופי הערכים יהיו דומים ותואמים למיתוג הרצוי שלך, משמע שאתה אותנטי ומשדר את מי שאתה באמת. אם יהיו ערכים סותרים מהותית משמע שהשדרים שאתה משדר אינם אחידים ויש צורך לבדוק מדוע.

השלמת הפער
"נגרים מכופפים עצים, סוחרי חצים מכופפים חצים, אנשים נבונים מעצבים את עצמם" (בודהא)
מיתוג עצמי ניתן לשינוי, שיפור והחלפה, ואפשרי באמצעות אימון אישי; אך שימו לב, רק אם אנו מאמצים את מרבית סממני המיתוג החדש נוכל לשכנע אחרים בשינוי שביצענו.

ישנן מספר דרכים להשלים את התכונות והערכים אותם אנו מעונינים לסגל לעצמנו:

החלטה והתכווננות - לתכנת את המודע שלנו בערך זה. אם אני מעוניין לשדר מקצועיות, אני אתמקד בערך זה, אתכנת ערך זה בראשי ואתכוונן אליו. ההחלטה הפנימית תגרום לי לשדר אותו כלפי חוץ
"לבישת הוויה" - לדמיין שאני לובש את הערך הזה עליי, רגע לפי פגישה, שיחה. עד שהערך יהיה חלק ממני.
שימוש בעזרים פיזיים והתנהגותיים - לשידור הערך מקצועיות לדוגמא, אגיע לפגישה עסקית עם בגדים המתאימים למקצוע, בגדים עסקיים, תיק עסקי, ניירת מאורגנת, איערך לפגישה מבחינה מחשבתית, אלחץ יד באופן מקצועי וכן הלאה.
עקביות לאורך זמן - לא ניתן לאמץ התנהלות שאינה בהתמדה ולאורך זמן
בקרה - בדיקה שוב ושוב האם אני חי את הערך, משדר את הערך ולשדרג יותר ויותר.
"המכחולים והצבעים בידיך. אתה מצייר גן עדן ונכנס אליו" (קזנצקיס) 

כעת מצויה בך המודעות לכך, הדרך לבדיקת המיתוג שלך והשלבים לשינוי. המכחולים בידך, והציור הוא אתה ושלך. 

נכתב על ידי לילך זיו-קנדלי


התרשמתם? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם :